Digital signage v Národním divadle

Státní instituce Národní divadlo se v roce 2016 rozhodla pro modernizaci reklamních poutačů, klasických tištěných materiálů a vitrín se statickým obsahem. Ty měly být nahrazeny digitálními zobrazovači a interaktivními panely, které dokážou komunikovat s návštěvníky a diváky.

510
0
SDÍLET

Společnost ASUS se stala oficiálním technologickým partnerem Národního divadla pro rok 2017, což bylo podmíněno dodáním a zprovozněním digital signage průmyslových panelů a dalšího příslušenství. Cílem projektu byla ucelená digitální vizuální komunikace ve vnitřních i venkovních prostorách historické budovy divadla, Nové scény a Stavovského divadla.

Požadavky na nové řešení

Pro rozdílná umístění bylo potřeba využít různé panely s různými vlastnostmi. Společným jmenovatelem u většiny panelů v rozmezí úhlopříček 22 až 65″ se staly následující charakteristiky:

  • vysoké rozlišení Full HD 1 920 × 1 080
  • vysoký jas (400 až 700 nitů, resp. cd/m2) s čidlem okolního světla, což je důležitým aspektem nejen pro venkovní prostory
  • LED podsvícení panelů s možností pozorování z širokých úhlů (až 178 stupňů)
  • splnění průmyslových standardů, vstupů a výstupů a zejména připravenost pro nonstop provoz obrazovek 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce
Volba technologického partnera

Společnost ASUS byla zvolena z důvodů dlouhodobého celosvětového postavení na trhu, nabídky uceleného technického řešení a v neposlední řadě kvůli zkušenostem s podobnými projekty. Firma totiž nabízí široké spektrum digital signage průmyslových panelů, bezdrátových síťových řešení a multifunkční zařízení, jako je MiniPC s podporou různých operačních systémů, vzdálené správy a podobně.

Součástí podmínek byla tříletá záruka a řešení servisu formou „next-business-day“, tedy výměna za nový kus nejpozději během následujícího pracovního dne. Tuto službu lokálně zajišťuje společnost C-system s dlouhodobými zkušenostmi na poli ICT.

Splněné požadavky

V současnosti je ve všech prostorách zmíněných budov divadla nainstalováno téměř 20 digitálních panelů (z toho dva ve venkovním prostředí před vstupem do Nové scény ND).

V současné době vrcholí přípravy videopřenosu z dění na hlavním pódiu Národního divadla, které bude vysíláno do prostor šaten, a dokonce i do prezidentského salónku.

Přímá interakce s návštěvníky bude až do konce roku zajištěna formou digital signage panelu ASUS SP-6540-Y, který díky svému dotykovému uživatelskému rozhraní zobrazuje veškeré informace v digitální podobě (program, lístky, ukázky) hned při vstupu do budovy Nové scény Národního divadla.

Do budoucna se plánuje nahrazení zbylých statických CLV vitrín ve venkovním prostředí na Náměstí Václava Havla (piazzeta Národního divadla) digitálními panely se vzdálenou bezdrátovou správou.

Fakta o případové studii:

Jméno klienta: Národní divadlo

Hlavní požadavky:

  • spolehlivé řešení vizuální komunikace;
  • vysoké rozlišení Full HD 1 920 × 1 080;
  • vysoký jas (400 až 700 nitů, resp. cd/m2) s čidlem okolního světla, což je důležitým aspektem nejen pro venkovní prostory;
  • LED podsvícení panelů s možností pozorování z širokých úhlů (až 178 stupňů);
  • splnění průmyslových standardů, vstupů a výstupů a zejména připravenost pro nonstop provoz obrazovek 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce.

Řešení:

  • 20 digitálních panelů (z toho dva ve venkovním prostředí před vstupem do Nové scény ND);
  • digital signage panel ASUS SP-6540-Y pro přímou interakci s návštěvníky.

Hlavní přínosy řešení:

  • ucelená digitální vizuální komunikace ve vnitřních i venkovních prostorách historické budovy divadla, Nové scény a Stavovského divadla;
  • možnosti bezdrátových síťových řešení a multifunkční zařízení, jako je MiniPC, vzdálená správa.

ZANECHTE ODPOVĚĎ

Vložte svůj komentář.
Vaše jméno