Nekvalitní web vás může připravit o peníze

Ve své praxi se ostřílení čeští UX designéři Jan Řezáč a Honza Kvasnička setkávají s firmami, které přichází, protože zaplatili například půl milionu za redesign webu, který se nakonec ani nezobrazuje ve vyhledavačích. Takové chyby se mohou stát snadno, obzvlášť pokud zadavatel netuší, jak správně vybrat dodavatele svého webového projektu, ani co přesně po něm chtít a jak poznat dobře odvedenou práci.

362
0
SDÍLET

Rozvoj podnikání je již v mnoha segmentech neodmyslitelně spjatý s kvalitně zpracovanými webovými projekty. Jsou odvětví, která jsou na fungujících webech již zcela závislá, a to nemluvíme zdaleka jen o e-shopech. Rady, jak přemýšlet o vlastní značce, poznat svou konkurenci, nebo dobře vybrat dodavatele pro tvorbu webových stránek využije nejedna česká firma.

„Mrzí nás, že v Čechách není žádné formální vzdělávání pro UX designéry. Očividné chyby často způsobené neznalostí jednotlivců pak vrhají špatné světlo na obor jako celek. My osobně nabízíme i online kurz, díky němuž by se mohl zredukovat počet případů, kdy si firma vezme půl milionu korun za přípravu webu a jehož výkonnost díky nepřesměrování URL adres spadne o 90 %. Obě tyto chyby mají nedozírné dopady na obrat i zisk. Mají také jedno společné – když víte, co po dodavatelích chtít, můžete se jim vyvarovat,“ popsali principy, na nichž stojí jejich společná školení, Jan Řezáč a Honza Kvasnička.

Výrazně víc kvalitních a fungujících webů přibude, když se firmy místo drahých a velkých redesignů ze špatných důvodů naučí postupně optimalizovat své weby a měřit si byznysové dopady každé z úprav. Optimalizace je přitom nikdy nekončící proces. Webový projekt je experiment, takže musí být naplánován, proveden a vyhodnocen.

ZANECHTE ODPOVĚĎ

Vložte svůj komentář.
Vaše jméno

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.