Je konec kanceláří, jak je známe?

Pracovní prostředí prochází velmi rychlou evolucí díky celé řadě klíčových trendů, které mají oporu v nárocích na vyšší efektivitu spolupráce, posunu k neformálním kancelářím a v investicích do nových technologií. Jedním z hlavních trendů je video komunikace, která je pro firmy cenově mnohem dostupnější.

1024
0
SDÍLET

V globalizovaném hospodářství je možnost zúčastnit se jednání bez nutnosti cestovat, setkávat se s lidmi z druhého konce města nebo dokonce světa čím dál více zásadní. Doba, kdy se čekalo na setkání celého týmu, je pryč. V současnosti představuje možnost setkání celého týmu právě teď konkurenční výhodu, již společnosti vyhledávají.

 Husákovy děti versus Millenials

A postupně se mění i demografické složení zaměstnanců. Odhaduje se, že v roce 2020 budou příslušníci generace zvané „Millenials“ nebo též „Generace Y“, čili s datem narození mezi lety 1980 až 2000, tvořit až 50% světové pracující populace, a již minulý rok ve Spojených státech překonali příslušníky Generace X, která dosud měla největší zastoupení pracujících v produktivním věku.

Starší generace (tzv. „Husákovy děti“) oproti mileniálům snáze akceptují omezení, čeho lze na pracovišti dosáhnout pomocí technologií a čeho ne. V důsledku těchto kulturních přeměn se společnosti, snažící se najímat a udržovat ty nejtalentovanější zaměstnance, musí naučit přemýšlet o pracovišti odlišným způsobem než doposud.

Když totiž tito nově příchozí do pracovního prostředí vyrůstali, běžně používali aplikace jako FaceTime a WhatsApp, a proto očekávají, že se svými kolegy budou moci komunikovat pomocí sociálních sítí, na které jsou zvyklí a které již běžně používají v osobním životě. Pro zaměstnavatele to znamená, že tento způsob spolupráce bude „novým běžným standardem“, což pro ně představuje tlak na investování do nových technologií, které to umožní a současně budou schopné postupného rozšiřování v závislosti na rychlosti růstu těchto nároků.

 Videokomunikace je dostupnější

Dobrou zprávou pro firmy je, že videokomunikace je v současné době cenově mnohem dostupnější než kdykoli dříve a má parametry, jež zajistí vysoce kvalitní přenos odpovídající modernímu pracovnímu prostředí. Trh v oblasti prostředků pro zajišťování video konferencí zaznamenává vysoký růst a akcelerovanou poptávku.

Představa kanceláře, ve které sedíte a pracujete, se stává zastaralou. Schopnost vykonat více za méně času je pro zvýšení produktivity klíčová, a chce-li být společnost úspěšnější, musí neustále usilovat o získávání převahy nad konkurencí. Telefon, fax, e-mail a instant messaging jsou dobré příklady tohoto trendu. Videokonference jsou v současné době ztělesněním neustálé potřeby být efektivnější.

Valná většina pracovníků je schopná číst a odpovídat na e-maily mimo „pracovní dobu“, což naznačuje, že pevná linie mezi tím, kdy končí pracovní doba a začíná ta soukromá, se začíná pomalu vytrácet. Mimo to, člověk stráví cestou do práce a zpět domů přibližně hodinu denně a vypadá to, že ani když otevřeme nové silnice, doprava se nezlepší. Doba dojíždění se od roku 1980 prodloužila o více než 20 %.

 Práce z domova

Příjemnou alternativou by tak mohla být práce z domova. Jelikož více než 24 % mileniálů v současné době pracuje z domova, a více a více „Husákových dětí“ pracuje na půl úvazku, nastal čas na zásadní změnu v náhledu na způsob práce v kanceláři. Vedení se sice může domnívat, že se tito pracovníci méně angažují nebo že se cítí osamocení a izolovaní. Videokonference jim dodají pocit spojení s týmem a umožní jim jinou úroveň zapojení než jen prostřednictvím toho odosobněného hlasu z telefonní linky. Studie dokazují, že vzdálení pracovníci bývají více angažování a týdně vykazují v průměru o 4 hodiny více práce.

Videokonference samozřejmě zcela nenahradí potřebu cestování, avšak možnost spontánního jednání tvář v tvář bez ohledu na vzdálenost, bez nutnosti čekat na další naplánované setkání může mít na produktivitu společnosti enormní vliv. Ve skutečnosti až 90 % dotazovaných osob uvedlo, že videokonference jsou efektivnější než jejich alternativy. Skutečná síla videokonferencí spočívá v možnosti setkat se právě teď a udržovat a rozvíjet vztahy započaté osobním setkáním, nebo navazovat nové kontakty s výhledem na osobní setkání v budoucnu.

 Hardware pro každého

Společnost Logitech svojí produktovou řadou ConferenceCam, do níž patří modely jako GROUP nebo ConferenceCam Connect, útočí v oblastech kvality i cenové dostupnosti. Má řešení založené na uznávaných standardech, která umožňují využívat video konference v masovém měřítku a lze je snadno navrhnout, nebo přizpůsobit pro jakoukoli konferenční místnost. Zákazníci, kteří hledají vybavení pro video konference s ohledem na konečnou cenu, zde ocení funkce, kvalitu a cenovou dostupnost produktů celé řady ConferenceCam.

Videokonferenční systém Logitech BCC950 (http://www.logitech.com/cs-cz/product/conferencecam-bcc950) je ideální pro malé místnosti nebo malé skupiny 1 až 4 osob. Lze jej snadno a rychle nainstalovat na stůl v kanceláři či na konferenční stolek. Obraz v HD rozlišení a čistý zvuk s hlasitým odposlechem představují kombinaci vysoké kvality a cenové dostupnosti.

Pro malé skupiny a menší místnosti pro 1 až 6 osob je určen mobilní systém Logitech Connect (http://www.logitech.com/cs-cz/product/conferencecam-connect). Můžete jej přenášet z místnosti do místnosti a zahájit jednání naprosto kdekoli. Systém Connect je vždy připraven na váš další videokonferenční hovor.

Pro střední až velké zasedací místnosti je vhodný modulární systém Logitech GROUP (http://www.logitech.com/cs-cz/product/conferencecam-group). Používá se stejně snadno jako mobilní telefon a stojí podobně jako kvalitní kancelářská židle. Základní systém byl vyvinut pro jednání až 14 osob v jedné místnosti – volitelné rozšiřující mikrofony umožňují kooperaci až 20 osob. Díky připojení USB plug-and-play stačí připojit notebook a můžete zahájit videokonferenci.

Všechny produkty společnosti Logitech určené pro lepší spolupráci prostřednictvím videokonferencí jsou certifikované nebo kompatibilní s celou řadou předních aplikací a služeb zaměřených na videokonference, jako například: BlueJeans, BroadSoft, C2G, Cisco, Lifesize, Skype, Skype for Business, Vidyo, Zoom a dalšími. Implementovat produkty řady ConferenceCam s minimálním rizikem, či narušením provozu mohou proto nejen zákazníci, kteří si předplácí cloudové služby poskytující video konferenční služby na základě otevřených standardů, ale i ti, kdo rozšiřují své stávající vybudované systémy.