Under Armour: Jak uspokojit lokální poptávku a vylepšit zákaznickou zkušenost

Společnost Under Armour, americký výrobce sportovního oblečení, obuvi a doplňků, vznikla v roce 1996 s cílem poskytnout sportovcům pohodlné funkční oblečení. Dnes má firma miliardové obraty a 33 000 zaměstnanců po celém světě.

1269
0
SDÍLET

S postupným nárůstem počtu obchodů se Under Armour začal potýkat s problémem zásobování a začal se zajímat o to, jak zajistit, aby bylo v regálech vždy potřebné množství zboží, tedy ani přebytek, ani nedostatek. Řešením bylo nasazení platformy SAP HANA, která retailové firmě umožňuje předvídat změny nabídky i poptávky a včas se jim přizpůsobit. V obchodech se díky tomu nachází přiměřený počet žádaných produktů Under Armour a nabídka tak vždy odpovídá lokální poptávce. Výsledkem je spokojený zákazník, který najde v regálu to, co hledá, stejně jako prodejce sportovního zboží, jemuž neleží zboží skladem a zároveň nepřichází o zákazníky, kteří by šli při neuspokojení své poptávky ke konkurenci.

Díky prediktivní analytice dokáže firma identifikovat momentální potřeby zákazníků, což jí umožňuje odpovídajícím způsobem alokovat zboží.  To má za následek optimalizaci výnosů a obchodního plnění, získání kontroly nad obchodem, schopnost předvídat změny nabídky a poptávky a okamžitě na ně reagovat doručením správných produktů na správné místo a celkové vylepšení zákaznické zkušenosti. Technologie navíc přinesly společnosti Under Armour vhled do sportovních zvyků zákazníků díky využití dat z nositelné elektroniky, nákupní historie a preferencí, a díky tomu jim také dokáže nabídnout personalizované rady a informace s cílem pomoci sportovcům vylepšit jejich výkony.

Fakta o případové studii
Jméno klienta:

Under Armour

Hlavní požadavky:
  • rychleji doručit produkty maloobchodníkům;
  • mít pod kontrolou proměnlivou nabídku i poptávku;
  • uspokojit zákazníky, aniž by byly regály přeplněné neprofitabilními zásobami zboží;
  • pomáhat sportovcům v lepších výkonech a v propojování s jejich komunitami.
Řešení:
  • SAP HANA umožnila vhled do sportovních zvyků zákazníků díky využití dat z nositelné elektroniky, nákupní historie a preferencí;
  • SAP HANA je in-memory platforma, která spojuje databáze, aplikační a webové služby, analytiku a data management.
Hlavní přínosy řešení:
  • získání kontroly nad obchodem;
  • schopnost předvídat změny nabídky a poptávky a okamžitě na ně reagovat;
  • doručení správných produktů na správné místo;
  • vylepšení zákaznické spokojenosti.