Skončil třetí ročník Tieto Nerds – vybrané projekty se zaměřují na analýzu textu

O třetí ročník akceleračního programu Tieto Nerds projevilo zájem deset projektů. Letos se vše točilo okolo automatizace a produktivity, strojového učení, umělé inteligence nebo řešení jiných problémů efektivní cestou s využitím nejnovějších technologií a postupů. Tříměsíční akceleraci absolvovaly dva vybrané projekty a oba se věnují analýze textu.

1046
0
SDÍLET

Ostravská firma Datlowe se se svým projektem Technologické orchestrace specializuje na výzkum a implementaci nových technologií (RPA, NLP, OCR a RSO), které rozšiřují možnosti automatizace vnitropodnikových procesů napříč různými segmenty podnikání. „Naším cílem je automatizace rutinní lidské práce, její zefektivnění a zkvalitnění, které umožní samotným zaměstnancům specializovat se na komplexní úkoly s vyšší přidanou hodnotou,” řekl její zakladatel Lukáš Řeha. Produkt je vhodný k využití ve všech oblastech, které se vyznačuje rutinními a opakovanými úkony, které místo lidí může vykonat robot jako je např. práce s tabulkami, jejich vyplňováním apod.

Pro zakladatele plzeňské firmy SentiSquare se jejich počáteční hobby stalo prací na plný úvazek. Jejich produkt dokáže automatizovat vnitropodnikové procesy tak, že pomocí technologie NLP dokáží porozumět psanému textu a získat z něj klíčové myšlenky. „Dokážeme zpracovat libovolný počet textů dostupných v digitální podobě, pomocí nejmodernějšího nezávislého jazykového robota. Díky tomu nepotřebujeme od klienta žádná klíčová slova, naopak jsou to právě ona, která jsou výsledkem naší analýzy, a která pomohou klientovi v jeho práci,” objasnil manažer společnosti Jan Tichý. Produkt je možno využít například v bankách či jiných institucích, kde se pracuje s příchozím textem, na jehož základě pak zaměstnanci podnikají další kroky. Pomůže například při zpracování dotazů od zákazníků nebo jejich žádostí o změnu údajů a další.

Oba projekty šly do akcelerace s technologicky nastavenými projekty a s cílem rozvinout svůj byznys a získat nové obchodní příležitosti. „Máme za sebou další ročník programu Tieto Nerds, zároveň ale stojíme také na začátku dlouhodobější spolupráce SentiSquare a Datlowe se společností Tieto. Aby bylo vše ještě zajímavější, oba týmy se věnují stejné problematice a používají podobné technologie. Kdo by čekal rivalitu nebo nedůvěru vůči konkurentovi, mýlí se, oba týmy vzájemně spolupracují,” podotknul koordinátor programu za Impact Hub Jan Dittrich.

Tieto Nerds je akcelerační program, jehož cílem je podpora podnikatelů a jejich technologických nápadů, a to bez ohledu na to, zda jde o startup nebo již zavedenou společnost. Na jeho průběhu se již třetím rokem podílejí společnost Tieto a Impact Hub Ostrava. „Tieto Nerds jsme společně s Impact Hub Ostrava uspořádali už potřetí. Každý rok platí, že spolupracujeme s velmi inovativními, kreativními a nadšenými lidmi. Postupem času jsme z akceleračního programu vybudovali program partnerský, s jehož pomocí se vzájemně učíme novým věcem a řešíme reálné obchodní příležitosti s našimi zákazníky na severu. Určitě chceme v programu pokračovat v dalších letech,“ uvedl Tomáš Gavlas ze společnosti Tieto Czech.

Program je složený z workshopů, individuálních konzultací a mentoringu. Workshopy jsou šité na míru přímo vybraným účastníkům a dotýkají se témat, které s jejich produkty úzce souvisí, například tématu product designu, cenotvorby, financí a investicí, prodeje, marketingu i prezentačních dovedností. „Na akceleraci je super, že dokáže vývoj produktu urychlit. Uvědomil jsem si tady některé věci, které kdybych věděl před třemi lety, tak jsme mohli ušetřit spoustu času,” dodal k účasti v programu Jan Tichý ze Sentisquare. „Máme solidně našlápnuto. Jsme u Tieta zalistovaní v katalogu dodavatelů, a to je pro nás velký úspěch. Věřím, že se dostaneme k hlubším debatám ohledně aplikace toho, co máme a umíme u klientů jako je Tieto,” doplnil s nadšením také Lukáš Řeha, zakladatel společnosti Datlowe.