Ericsson boří mýty o 5G

86
0
SDÍLET

Společnost Ericsson nedávno vydala nový report ConsumerLab, 5G Consumer Potential, bořící mýty o 5G. Soustředí se totiž na konkrétní význam a benefity, které 5G přináší spotřebitelům. Nastiňuje také možnosti, které spuštění sítě přinese poskytovatelům telekomunikačních služeb.

Jde o jednu z nejrozsáhlejších studií o očekávání spotřebitelů, jejímž cílem je zbourat předsudky spojené s nástupem 5G. Report, který je podpořen průzkumem, vnáší prvek reality do debaty probíhající v prostředí informačních a komunikačních technologií.

5G nenabízí zákazníkům žádné okamžité výhody

Klíčovým zjištěním této studie je, že spotřebitelé v 5G spatřují řešení přetížených městských sítí, a to zejména ve velkých metropolích. Zde se v těch nejzalidněnějších oblastech setkává s problémy se sítí šest z deseti uživatelů smartphonů. Respondenti také očekávají, že s nástupem 5G přibyde možnost volby širokopásmového připojení pro domácnosti.

Uživatelé jsou spokojení se současnými 4G službami a nemají důvod připlácet si za 5G

Report také boří mýtus, že spotřebitelé nejsou ochotní platit za 5G vyšší cenu. Ve skutečnosti uživatelé smartphonů uvádějí, že jsou za služby páté generace ochotní zaplatit o 20 % více. Polovina tzv. early adopters dokonce až o 32 % více. Celkem čtyři z deseti z nich však od 5G očekávají nové možnosti užití a nové platební modely. Požadují také bezpečnou síť a stabilní vysokou rychlost internetu.

Jediným řešením pro 5G budou smartphony

Celkem 43 % uživatelů, kteří vlastní jeden z nejnovějších modelů iPhonů, mají pochybnosti o tom, zda současné smartphony dokážou naplno využít všech výhod 5G. Čtyři z deseti uživatelů si myslí, že by se smartphony měly dál vyvíjet, aby byly na spuštění 5G připravené, a očekávají funkce jako holografická projekce nebo 360° kamera. Globálně se však polovina uživatelů shoduje na tom, že smartphony v současné podobě budou stále existovat, a že v příštích pěti letech budeme všichni moci navíc využívat rozšířenou realitu (AR) a chytré brýle.

K predikci budoucí poptávky po 5G lze použít současné vzorce

Dalším klíčovým zjištěním je, že současné 4G vzory nic nevypovídají o budoucím spotřebitelském chování při používání 5G. Očekává se například, že s nástupem 5G se ještě zvýší sledovanost videí. Zákazníci očekávají, že budou moci sdílet video ve vyšších rozlišeních, ale také využívat formáty jako jsou virtuální (VR) nebo rozšířená realita (AR). Celkově to bude v průměru znamenat tři další hodiny video obsahu sledovaného na mobilních zařízeních za týden. Zahrnuta je i jedna hodina, během níž budou uživatelé využívat AR brýle a VR headsety. Studie také odhalila, že spotřeba dat každého pátého uživatele 5G zařízení by do roku 2025 mohla přesáhnout 200 GB měsíčně.

„Díky našemu výzkumu jsme zbořili čtyři mýty o názorech spotřebitelů na 5G a zodpověděli otázky, zda budou 5G funkce vyžadovat nové typy zařízení nebo jestli budou smartphony výhradním řešením pro 5G,“ shrnul Jasmeet Singh Sethi, vedoucí ConsumerLab, Ericsson Research.

Nejnovější studie Ericsson ConsumerLab je založena na 35 000 rozhovorech s uživateli chytrých telefonů ve věku od 15 do 69 let ve 22 různých zemích. Názory účastníků reprezentují téměř miliardu lidí. Za účelem získání pohledu na hodnoty, které má 5G pro zákazníky, bylo provedeno dalších 22 rozhovorů s předními odborníky, včetně akademiků a vedoucích pracovníků pracujících pro telekomunikační operátory, výrobce headsetů a čipů, start-upů a think-tanků.