Současné trendy v digital signage

Segment digital signage se v roce 2019 nadále vyvíjí a strhává na sebe stále větší pozornost nejen potenciálních zákazníků, na které jsou digitální obrazovky namířené, ale i malých a větších společností, které si začínají uvědomovat jejich důležitost jak v oblasti komunikace, tak při plánování marketingových kampaní.

145
0
SDÍLET

Tržní hodnota digital signage rok od roku roste – už dávno to nejsou jen displeje umístěné na ulicích, v kancelářích či ve veřejných prostorech, které využívají společnosti ve zdravotnictví, vzdělávání či zábavním průmyslu ke sdělování informací. S digital signage se setkáváme všude kolem sebe. Mnozí vývojáři vylepšují stále pokročilejší personalizaci, a díky umělé inteligenci a efektivnější analýze dat můžete doručit svým potenciálním zákazníkům cílený obsah, který je osloví, nebo dokonce zastaví a přiměje k nákupu.

Displeje jsou letos chytřejší než kdy dříve. Banky, restaurace či obchody plánují jejich rozmisťování i častější zařazování do svých obchodních strategií. Vzdělávání v oblasti digitální signage je nezbytné k tomu, aby společnosti udržely krok s konkurencí.

Big data a umělá inteligence

Nařízení GDPR v květnu 2018 stanovilo jasná pravidla pro nakládání se získanými daty, která patří občanům EU. Přestože jsou displeje určeny k zobrazování informací, s pomocí umělé inteligence mohou data také sbírat. Senzory pro měření vzdálenosti nebo sofistikované technologie jako rozpoznávání obličeje pomáhají porozumět publiku, a dávají společnostem využívajícím jejich možností do ruky důležitý nástroj.

Moderní algoritmy jsou dokonce schopné rozlišit, zdali se cílený subjekt na displej dívá, jaký je jeho věk, pohlaví nebo nálada. Díky analýzám sebraných dat získáte informace související s chováním zákazníků, např. jaké mají nákupní zvyky v konkrétním časovém období. Umělá inteligence umožňuje lepší personalizaci obsahu a prohlubuje interaktivitu napříč zařízeními. Inovace v této oblasti letos otevírají nevídané možnosti i pro digitální signage.

Relevantní obsah a personalizace

Společnosti se snaží předvídat chování zákazníků. V současné době však digitálním technologiím navyklí zákazníci předpokládají, že znáte nejen jejich konkrétní požadavky, ale i to, co od vás a vaší společnosti očekávají. Personalizovaný obsah je proto nezbytnou součástí každé kampaně. Zajistí bezproblémovou komunikaci zákazníka s vaší společností prostřednictvím interakce, na kterou hned tak nezapomene.

Ukázalo se, že roboti v lidech vzbuzují emoce podobně jako živé bytosti. Díky tomu může zákazníkům umělá inteligence přinést nové personalizované zážitky. Lidem záleží na tom, jestli s nimi technologie komunikují na osobní bázi. Digital signage zákazníka pozdraví a nabídne mu produkty k prodeji na základě jeho předchozí nákupní historie. Specifické reklamy se zobrazují na základě sebraných dat a analýz. Které další aspekty mohou ovlivňovat obsah zobrazovaný na digitální obrazovce?

S pomocí digital signage můžete vytvářet digitální obsah, který se automaticky změní na základě externích vlivů, jako je například počasí (nabídka osvěžujících nápojů v parném dni), čas (informace o dopravě v centru města ve špičce), roční doba (doporučení vánočních dárků) nebo dny v týdnu (víkendové tipy na výlet). Displeje reagují na potřeby uživatelů v konkrétní době a poskytují jim relevantní informace.

Interaktivita a propojení online a offline režimů

Zákazníci navštěvují kamenné obchody, aby si vyzkoušeli zvolený produkt před jeho zakoupením. Díky digital signage si mohou na místě o produktu zjistit veškeré podrobnosti a nemusejí při tom čekat ve frontě na volného prodavače. Interaktivní obrazovka jim mimo jiné zprostředkuje informaci, zdali je vybraný model na skladě. Dotykové displeje umějí změřit počet kliknutí u specifického obsahu, sebraná data pak napomáhají zacílit kampaně i návratnosti investic.

Umělá inteligence pozvedne nakupování na novou úroveň – efektivní porovnávání produktů, objednání a zaplacení konkrétního zboží online, zatímco je zákazník v obchodě. Digital signage propojí online nákup (virtuální realitu) s fyzickou realitou. Brzy se dočkáme i lepší konektivity, tj. propojování displejů například s mobilními telefony. Virtuální výkladní skříně pro prezentaci produktů jsou pak skvělým řešením pro zákazníky, dostupným i po zavíracích hodinách.

Vzhled a vhodné umístění

Za úspěchem či neúspěchem digital signage může být nejen vzhled displeje, ale i jeho umístění. Jak dobře obrazovka zapadá do okolního prostředí? Nepříjemně vyčnívá, nebo je citlivě začleněna? Uhlazený design, štíhlý a estetický vzhled – na tom v současnosti velice záleží. Micro LED či nedávno představené rolovací televize disponují vynikající věrností obrazu a dynamikou barev, čímž zajišťují pohlcující uživatelskou zkušenost.

Digital signage je rychle se vyvíjející oblastí, která se v současné době soustředí hlavně na hardware – rostoucí velikost displejů a jejich rozlišení. V popředí zůstává samozřejmě zákazník a jeho prožitek, a díky novým interaktivním technologiím jej snadněji nadchnete a zapojíte do své hry. Umělá inteligence, personalizace a interaktivita jsou vám k službám. Stačí jim dát vhodnou podobu a využít jejich možností.