Virtuální pomocníci jménem chatboti: Víte, jak je efektivně využít ve svém podnikání?

Víte, jak zrychlit komunikaci a zajistit si zákaznickou přízeň? Vsaďte na chatboty – jde o univerzální a velice efektivní řešení, která se dají aplikovat v téměř jakékoli sféře podnikání. Pojďte se podívat na výhody chatbotů a jejich uplatnění.

93
0
SDÍLET

Otázka, jak si ušetřit práci a zrychlit pracovní proces, je dnes aktuální více než kdy jindy. Firmy neustále pracují na inovacích a implementaci nástrojů, které jim pomohou udržet tempo a navýšit zisky – velice často proto sahají po inteligentnějších a sofistikovanějších řešení, jež mnohdy obsahují prvky umělé inteligence.

Dokonalou ukázkou takového řešení jsou zajisté chatboti – počítačové programy, které dokážou obstojně vést komunikaci a věrohodně simulovat lidské chování. Chatboti se v posledních letech staly mimořádně populární zejména díky dramatickému pokroku ve strojovém učení, které jim umožňuje rostoucí rozvoj. Dnešní chatboti jsou tak chytřejší, pohotovější a užitečnější, než kdykoliv dřív – není divu, že tyto šikovné nástroje využívá v dnešních době již více než 80 % firem.

V čem spočívají výhody chatbotů? Ještě předtím, než se podíváme na konkrétní možnosti aplikace, stručně shrneme benefity chatbotů, ze kterých firmy těží. 

První z výhod, které chatboty dostávají do popředí, je jejich neustálá dostupnost. Zákazníci mají rádi vřelý a rychlý zákaznický servis, což je pro chatboty naprostou samozřejmostí – Chatboti jsou dostupní 24 hodin denně, mohou mluvit s více lidmi najednou, nepotřebují si dělat žádné přestávky a pokaždé odvedou excelentní výkon. Díky strojovému učení se navíc chatboti stávají stále inteligentnější a komplexnější, což je dělá v očích firmy ještě atraktivnější.

Oblíbené aplikace chatbotů:

  • E-shopy

To, že chatboti nachází velké uplatnění v e-shopech, vás nejspíše nepřekvapí. Online nákupy se stávají čím dál oblíbenější, což znamená i nutnost zvýšení úrovně zákaznického servisu. Chatboti si nejen poradí s běžnými dotazy, ale také mohou zákazníkovi pomoci s výběrem správného produktu, řešením reklamací či zpracováváním stížností. Zákazníci ocení rychlost i ochotu e-shopu, což zlepšuje image e-shopu a zároveň i zákaznickou zkušenost.

  • Lidské zdroje

Nemůžeme zapomenout zmínit ani oblast HR, kde mají chatboti nepochybně své nenahraditelné místo. Jako příklad si můžeme uvést nábor, při kterém jsou personalisté často zahlceni e-maily, životopisy a dotazy uchazečů. S tímto komplikovaném procesem mohou účinně pomoci chatboti, kteří dokážou komunikovat s tisíci zájemci najednou, a to pomocí všech možných platforem a aplikací. O výsledkách či obtížnějších otázkách pak následně informují personalisty, ke kterým se dostanou přímo zpracovaná data.

  • Cestovní ruch

Když výběr dovolené, tak jedině online. Čím dál více lidí vyhledává dovolenou na internetu, což popularitu webových stránek cestovních kanceláří vystřelilo nahoru. Nicméně i v online prostředí potřebují dovolenkáři občas radu ohledně výběru hotelu, destinace či slev pro děti – od toho jsou tu výkonní chatboti, kteří se velmi dobře chopí role cestovního poradce a zařídí veškerou komunikaci. Stejná situace se týká i zprostředkovatelů zájezdů a ubytování včetně Booking.com nebo Airbnb, které pomocí chatbotů mohou efektivně řešit všechny zákaznické dotazy.

Představená odvětví a možnosti aplikace jsou jen zlomkem toho, jak obrovský a dalekosáhlý dopad mohou tito virtuální asistenti ve skutečnosti mít. Chatboti proto dostávají zelenou a směle se pouští i do dalších průmyslových odvětví, kde pomáhají se zvýšením zákaznické spokojenosti a ročních obratů.

Autor textu: Petra Pruden