Buďte na online pohovoru za hvězdu aneb tipy, jak se na něj připravit

Externí spolupráce, home office a zahraniční spolupráce – online komunikace přes internet se stává čím dál žádanější a rozšířenější, což se odráží i větší frekvenci Skype pohovorů. Chcete-li na svého „budoucího“ zaměstnavatele udělat skutečný dojem, bez řádné přípravy to nepůjde. Jak na to?

2245
0
SDÍLET

Stále více společností preferují online pohovory namísto klasických interview „face to face“. Proč? Tato forma interview šetří zaměstnavatelům čas a peníze, a to stejné platí pro uchazeče, kteří se mohou pohovoru účastnit přímo ze svého obýváku. Pokud i váš čeká brzy online pracovní pohovor, není nad to se připravit hezky dopředu. A my vám dáme pár užitečných tipů, jak dotáhnout přípravu k opravdové dokonalosti!

Dejte si čas na prozkoumání funkčnosti aplikace

Online pohovor může být veden přes několik možných platforem – mezi ty nejoblíbenější patří například Zoom, Skype nebo FaceTime. Existuje však mnoho dalších, přes které bude chtít váš zaměstnavatel dělat pohovor. Pokud s vybraným programem nejste zrovna obeznámeni, dejte si chvíli na jeho prozkoumání. Zkontrolujte připojení k internetu, zvukové a video funkce, abyste se ujistili, že víte, co máte dělat a že je všechno správně nastaveno.

Hoďte se do gala a zvolte vhodný dress-code

Šaty dělají člověka a první dojem při rozhovoru je opravdu klíčový. Neváhejte se proto hodit do gala a upravit se tak, abyste působili příjemně a zároveň profesionálně. Pánové si na sebe mohou vzít košili s kravatou, dámy zase pěknou halenku – pro tuto chvíli to totiž bude vaše jediná vizitka. Tím, že se pěkně obléknete, také dáváte najevo, že vám na práci záleží a víte, co se sluší a patří.

Vyberte si vhodné místo

Účastnit se pohovoru z pohodlí domova je možná komfortnější, ale stále vyžaduje některé nezbytné přípravy. Jednou z nich je nalezení vhodného prostoru a jeho úklid. Při výběru berte v potaz světelné podmínky, které se postarají o lepší a ostřejší obraz. Pokud je možné, zkuste se usadit někde poblíž oken, kde je dostatek přirozeného světla. Poté co si najdete vhodné místo, spusťte kameru a zkontrolujte, jak vypadá prostor okolo vás. Nechcete přece, aby váš budoucí šéf viděl váš nepořádek nebo některé z vašich osobních věcí.

Nezapomeňte si přichystat své poznámky

Nervozita a tréma jsou zákeřné vlastnosti, které při pohovoru mohou způsobit mnoho nepříjemností – může vám například vypadnout, co je náplní dané profese, čím můžete přispět nebo naprosto zapomenout na doplňující otázky, které byste rádi personalistovi položili. Jděte na to od lesa a připravte si na stůl inzerát pracovní pozice, váš životopis a osnovu pro vaše představení. Když si najednou nebudete vědět rady, nenápadně nakoukněte do vašich materiálů a překvapte personalistu se svou promyšlenou odpovědí.

Když všechno selže aneb plán B

Technologie je užitečná, ale v mnoha případech dokáže být zrádná. Není proto od věci připravit si plán B v případě, že se vám přeruší spojení nebo se vypne vaše elektronické zařízení. Pokud to je možné, nachystejte si náhradní tablet či počítač, který budete moci využít v tomto nouzovém režimu. Zjistěte si dopředu, jak restartovat Wi-Fi či jak se opětovně připojit k síti. Nikdy totiž nevíte, kdy se vám tyto informace budou hodit, zvlášť pokud se u pohovoru něco pokazí. Připraveným štěstí přeje, a to platí zvlášť při pracovních pohovorech. Nenechejte nic náhodě a podnikněte kroky, díky kterým se zbavíte trémy a nejistoty. Těchto pět užitečných tipů by vám na cestě k vašemu vysněnému zaměstnání mohly skutečně pomoct!

Autor textu: Petra Pruden