Čtyři dobré důvody, proč by firmy měly využívat Google Analytics

Hledáte způsoby, jak provést komplexní webovou analýzu se vším všudy? Jedním z nejpoužívanějších nástrojů je Google Analytics, který vám pomůže s precizním monitoringem a vyhodnocováním dat o navštěvujících uživatelích. Pojďte si přečíst, o jaký nástroj se vlastně jedná a proč se ho firmám vyplatí využívat!

63
0
SDÍLET

Webové stránky jsou dnes nezbytnou součástí podnikaní každé firmy, bez ohledu na to, v jaké sféře byznysu se nachází. Čím více uživatelů příslušný web navštíví, tím větší pravděpodobnost zisku. Tuto šanci zvyšuje nejen kvalitní SEO, grafický design a obsah, ale také speciální analytické nástroje, které firmě pomohou nasbírat důležitá data o návštěvnících. Řeč je o užitečném pomocníkovi s názvem Google Analytics, jenž se stal běžnou součástí firemní výbavy.

Co je Google Analytics?

Google Analytics (GA) je nástroj vyvinutý společností Google už z roku 2005. Jde o aplikaci, která vlastníkům webových stránek umožňuje získávat statistická data o navštěvujících uživatelích. Tato data slouží jako vynikající zdroj informací, díky kterému budete moci sledovat, zdali web dobře funguje, jaká je jeho návštěvnost, měsíční tržby a mnohem více. Není divu, že více než 50 % webových stránek používá tento šikovný nástroj na každodenní bázi.

Čtyři důvody, proč používat Google Analytics

  • Měření výkonu webové stránky

Primárním účelem systému webové analýzy je měření výkonu webu. V praxi to znamená, že manažeři společností si mohou zobrazit údaje o tom, kolik lidí web navštívilo nebo kolik času na stránce strávili. Google Analytics také uvádí zdroje toho, jak se uživatelé na příslušnou webovou stránku dostali (ať už je to například zadáním klíčových slov do svého prohlížeče nebo následováním odkazu), což dává firmě lepší představu o tom, kam nasměrovat marketing.

  • Získání dat o návštěvnících

K lepšímu cílení a zefektivnění marketingových zásahů pomohou i data o návštěvnících, jež Google Analytics pečlivě sbírá. Jedná se spíše ženy, nebo muže? V jaké věkové kategorii? A z jakého místa web nejvíce navštěvují? To všechno jsou otázky, které vám tento Google nástroj pomůže zodpovědět. Následně vám z toho vytvoří přehledné a srozumitelné grafy, které vám dají skvělý přehled o vaší cílové skupině.

  • Optimalizace reklam

Mnoho společností využívá k propagaci svých služeb či produktů online marketing. Pokud firma část svého rozpočtu investuje například do online reklam, bude pravděpodobně chtít vypočítat návratnost této investice. S Google Analytics to nebude vůbec žádný problém! S tímto nástrojem můžete jednoduše zjistit, které z vašich online reklam úspěšně plní svou funkci, a také to, zda uživatelé po kliknutí na reklamu skutečně provedou objednávku či nákup. Jedná se o cenná data, která pak mohou posloužit jako klíčový prvek při rozhodování o nasazení reklamy.

  • Optimalizace obsahu

Ať už máte jakoukoliv webovou stránku, její úspěšnost nepochybně závisí na kvalitě jejího obsahu. Pomocí Google Analytics můžete snadno zjistit, na jaké kategorie návštěvníci klikají nejvíce a kolik času u nich stráví. Pokud zjistíte, že se ocitáte v negativních bilancích, je na čase zkontrolovat obsah a zvážit jeho změnu, a to případně zlepšením copywritingu nebo přidáním nových a atraktivnějších kategorií, například blogu.

Monitorování statistik na webu patří k základním činnostem, bez které si marketingové oddělení zkrátka neobejde. Google Analytics se tak jeví jako efektivní nástroj, který dokáže nejen kalkulovat tržby, ale také zjistit cenná data o cílové skupině. Malým bonusem navíc je to, že je zdarma a pracovat s ním může úplně každý!

Autor textu: Petra Pruden