Za pár kliknutí hotový nákup aneb komfort s technologií TouchCommerce

Tři kliknutí na smartphonu a objednávka nákupu je nejen úspěšně objednána, ale také zaplacena. Bez TouchCommerce si dnes ani nedokážeme nakupování představit. Jaká byla jeho cesta na naše mobilní zařízení?

542
0
SDÍLET

Tři kliknutí na smartphonu a objednávka nákupu je nejen úspěšně objednána, ale také zaplacena. Dřívější fantazie je dnes běžnou praxí, bez které by si mnozí z nás už nedokázali představit svůj život. Co bylo pro mobilní TouchCommerce zlomové a jak moc povaha online nákupů v průběhu let změnila?

Až 54 % Čechů používá k nákupům svůj smartphone

Honba za pohodlím je jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé preferují nákupy prostřednictvím elektroniky. Čím dál více se však dostává do popředí právě mobilní telefon, který zaručuje tu nejkomfortnější variantu nákupu. O tomto trendu vydala v roce 2016 společnost Deloitte report informující o tom, že počet uživatelů, kteří se uchýlí k online nákupům přes telefon, se ten samý rok zvýší o neuvěřitelných 150 %.

Vrátíme-li se zpátky do současnosti, do roku 2019, zjistíme, že predikce se skutečně vyplnila. Například v České republice podíl nákupu přes mobilní zařízení za poslední dva roky stoupl až na 54 %. Dle stejného průzkumu se rovněž dozvídáme, že nejčastějšími nakupujícími jsou mileniálové, jež tvoří asi 60 % ze všech uživatelů.

Co se nakupuje nejvíce?

U statistik ještě na moment zůstaneme a ukážeme si, jaké věci patří do nakupovacího revíru zákazníků nejčastěji. 

Co se týče České republiky, mezi nejoblíbenější nákupy patří sekce life stylu. Proto vás nejspíše nepřekvapí, že u nás první příčku se svými 43 % obsadila móda a druhou se 37 % volnočasové zboží. V těsném závěsu se na třetí pozici umístila kategorie zdraví a krása, která v průzkumu získala 35 %. Co se týče zahraničí, i tam první místo získala móda, jež tvořila asi 47% podíl. Následovala obuv, knihy nebo například elektronika, která u Čechů takový úspěch zrovna nesklidila.

Nákupy zjednodušují rychlé platební platformy

To, co elektronické nákupy přes telefon před pár lety výrazně brzdilo, byl pomalý proces platby. Zákazníci si často stěžovali na zdlouhavé vyplňování kontaktních formulářů, zadávání platebního příkazu a neustálé autorizace.

Tyto potíže byly však úspěšně překonány integrováním více platebních platforem, mezi které patří například ApplePay nebo PayPal. Dnes si však také můžeme užívat komfort předvyplněných informací, o kterých se nám dříve ani nesnilo. Současné mobilní platební platformy (v případě souhlasu) jsou schopny kontaktní a platební informace uložit a při dalším nákupu je automaticky vyplnit. A místo autorizací v podobě SMS kódu stačí klidně dotek prstu (TouchID), který celý proces výrazně urychlí. 

Díky tomu lze objednávku vyřídit v rámci 20 sekund, zatímco dříve se běžná doba strávená vyplňováním informací v průměru vyšplhala i na několik minut. Přestože se to může zdát v číslech jako nepatrný rozdíl, podle Duncana Stewarta, ředitele výzkumu, technologie, médií a telekomunikací v Deloitte v Kanadě, je pravděpodobnost uskutečnění nákupů značně odlišná.

Nákupy přes Instagram? Běžná praxe

Dokonalou ukázkou technologie TouchCommerce jsou sociální sítě, které dnes už neslouží pouze k sdílení fotek, zážitků a komunikaci s přáteli. Není to tak dávno, co platforma Instagram také spustila možnost nákupů. Díky této nové funkci mají firmy možnost označovat své produkty v příspěvcích, odkud je mohou uživatelé zakoupit za pár sekund. 

I zde platí stejný prodejní princip, na který se obchodníci spoléhají: Instagram nabízí uživatelům možnost zachování přihlašovacích a platebních údajů, což jim poskytuje maximálně rychlou a komfortní platbu. Zároveň se jedná o skvělý způsob, jak snížit riziko předčasného opuštění nákupního košíku.

Když technologie TouchCommerce zachvátila svět v roce 2016, nikdo ještě netušil, jak moc se během těchto tří let modifikuje. Díky ní dnes mohou být nákupy neuvěřitelné rychlé a pohodlné, což ocení nejeden moderní spotřebitel.

Autor textu: Petra Pruden