Budoucnost pracovní komunikace? Umělá inteligence bude brzy radit, jak efektivně pořádat schůzky

AI zhodnotí schůzky a navrhne optimální délku, čas i složení té příští. Videokomunikace bude mít na práci srovnatelný či ještě větší vliv.

77
0
SDÍLET

Umělá inteligence a strojové učení již zasahují nebo v nejbližší době vstoupí do mnoha oblastí našeho běžného i pracovního života. Budou ovlivňovat také analýzy a plánování pracovních jednání, kde například zhodnotí stávající schůzky a navrhnou optimální délku, čas i složení těch příštích, říká studie společnosti Lifesize.

Stále větší roli v každodenní práci bude hrát také videokomunikace. Dle studie si až 51 % zaměstnanců myslí, že videokonference budou v každodenní práci stejně důležité či důležitější než AI, 55 % je toho názoru, že budou hrát zásadnější roli než automatizace a robotika a 69 %, že zastíní hlasové asistenty.

„Systémy pro videokonference mají již nyní možnosti, jak zásadně analyzovat proběhlé pracovní schůzky a v reálném čase navrhovat zlepšení. Lidský faktor samozřejmě bude vždy zásadní, ale blesková analýza velkého množství dat umožní pracovat efektivněji,“ říká Andrej Hronec, zástupce společnosti, která za studií stojí.

AI nezištně pomáhá už dnes

Umělá inteligence již pomáhá naší pracovní komunikaci – od potlačení šumu v pozadí hovoru či videohovoru až po rozpoznávání hlasu a obličeje, které dokáže správně přiřadit účastníkům diskuse. Dokonce i správci systému těží z výhod strojového učení, které pomáhá při monitorování sítí a připojení koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.

Vzhledem k tomu, že pokročilá videokonferenční řešení používají cloud, mají jejich uživatelé neustálý přístup k obrovskému množství informací o proběhlých schůzkách. Tato data, podporovaná umělou inteligencí a strojovým učením, umožňují zvyšovat účinnost schůzek. Nástroje strojového učení umějí generovat na základě analýzy dat o všech realizovaných schůzkách optimální parametry každého setkání – termín, čas, délku trvání, ale i volbu účastníků a témat.

Ukazuje se také, že efektivní videokomunikace zvyšuje produktivitu, když dokáže jednoduše spojit týmy, které nejsou v danou chvíli pohromadě, snížit cestovní výdaje a zjednodušit způsob, jakým se zaměstnanci setkávají se zákazníky, partnery i mezi sebou. Další nové technologie jako je umělá inteligence a rozšířená realita navíc výrazně zlepšují zážitek ze sledování videa.