Nejrizikovějším chováním při sdílení pracovních souborů je využívání USB pamětí

Podle lokálního průzkumu provedeného mezi účastníky konference Acronis Roadshow v Praze a Ostravě považuje nejvíce organizací (42 %) za nejrizikovější způsob sdílení dokumentů jejich ukládání a sdílení na USB paměti. K dalším aktivitám, které ohrožují firemní data, se řadí využívání veřejných wifi sítí, přístup z BYOD zařízení a ukládání do veřejných úložišť typu Dropbox.

463
0
SDÍLET

S prudkým rozvojem mobility a internetu věcí (IoT) se rozšiřuje počet kanálů, prostřednictvím kterých lze proniknout k citlivým firemním datům. Ty pak mohou útočníci zneužít k ransomwarovým útokům, k napadení s pomocí podvržených e-mailů (BEC), či zfalšování dokumentů jako např. smluv či faktur. Například italský fotbalový klub Lazio Řím přišel o 1,75 milionu liber, když odeslal peníze za koupi hráče na nesprávný bankovní účet uvedený v podvodném e-mailu.

Požadavkům na silně zabezpečený, ale přitom komfortní přístup k firemním datům, lze vyhovět jen s uceleným řešením kybernetické ochrany. Z průzkumu, který Acronis na zákaznických konferencích provedl, vyplývá:

  • Z pohledu přístupu k firemním dokumentům je podle účastníků nejrizikovějším chováním ukládání na USB (42 %), využívání veřejných Wi-Fi (30 %), přístup z BYOD zařízení (17 %) a ukládání do veřejných úložišť typu Dropbox (11 %);
  • Z firemních dat je mezi útočníky největší zájem o hesla (74 % účastníků), finanční data (32 %), e-maily (30 %) a personální údaje (28 %);
  • K hlavním požadavkům na řešení sdílení firemních dokumentů patří zabezpečení (78 %), přístupu odkudkoliv (70 %) a jasné verzování dokumentů (31 %).

„Jen tradiční ochrana dat dnes již nestačí požadavkům na zabezpečení firemních datových zdrojů,“ řekl Zdeněk Bínek z Acronisu. 

„Chránit důležitá data je potřeba i s pomocí nástrojů kybernetické bezpečnosti, odtud řešení kombinující oba přístupy řadíme do segmentu „kybernetické ochrany“. Jako součást portfolia Acronis Cyber Protection tak naše řešení Files Advanced či Files Cloud pro sdílení a synchronizaci firemních dokumentů umožňují nejen rychlý a pohodlný přístup k informacím, ale zajišťují i jejich bezpečnost včetně obrany proti ransomwaru či potvrzení pravosti dokumentů.“