Adobe: Udržitelnost na pracovišti je nutností pro 32 % zaměstnanců

95
0
SDÍLET

Studie společnosti Adobe ukázala, že téměř třetina všech dotázaných zaměstnanců (32 %) se shodla na tom, že by pracovala pouze pro zaměstnavatele, který upřednostňuje udržitelnost. Z tohoto celkového počtu 42 % mileniálů, 30 % příslušníků generace X a 21 % příslušníků starší generace do jisté míry nebo zcela souhlasilo s tvrzením: „Pracoval(a) bych pouze pro zaměstnavatele, který upřednostňuje udržitelnost.“

Přibližně třetina zaměstnanců (35 %) si myslí, že zavedení postupů udržitelnosti v práci by zvýšilo míru produktivity, zlepšilo postavení společnosti (31 %) a otevřelo více příležitostí pro inovace (37 %). Třiačtyřicet procent si myslí, že by to zlepšilo kulturu na pracovišti.

Hybridní versus kancelářští pracovníci

Názory zaměstnanců na dopad na životní prostředí závisí na prostředí kanceláře. V porovnání se zaměstnanci, kteří pracují ve fyzické kanceláři, mají zaměstnanci pracující na dálku či v hybridním režimu silnější pocit, že k dopadu jejich zaměstnavatele na životní prostředí přispívá dojíždění do kanceláře (40 % a 52 % oproti 27 %), fyzická stopa kanceláře (40 % a 45 % oproti 27 %) a služební cesty (26 % a 31 % oproti 16 %).

Co brzdí udržitelnost na pracovišti

Podle zaměstnanců však budou v příštích pěti letech hlavními výzvami pro firemní iniciativy v oblasti udržitelnosti rostoucí náklady (64 %), nedostatky napříč dodavatelským řetězcem (48 %) a geopolitické problémy (29 %).

Přesto si 42 % zaměstnanců myslí, že jejich společnost v této době vynaloží na udržitelné alternativy 100 000 až 1 000 000 dolarů. Jeden z pěti odhaduje více než milion.

Většina zaměstnanců očekává, že v horizontu deseti let bude udržitelnost plně zakotvena v jejich pracovní kultuře. Věří, že jejich společnosti přepracují své interní procesy (71 %) a budou mít specializované oddělení pro udržitelnost (64 %).

Zkrátka a dobře, zaměstnanci chtějí dosáhnout udržitelného pracoviště a životního stylu. Více než polovina z nich (62 %) tvrdí, že v příštích pěti letech utratí za udržitelné alternativy až 10 000 dolarů, a každý pátý (19 %) předpovídá, že utratí 1 000–5 000 dolarů. V příštích 10 letech jsou ochotni omezit používání plastů (78 %), nakupovat udržitelnější výrobky (75 %) a změnit své cestovní návyky (53 %) a domácí zdroj energie (52 %). Většina lidí se však nechce vzdát pohodlí automobilu – pouze 27 % z nich plánuje více spoléhat na veřejnou dopravu.

Snižování dopadu pracovišť – kancelářských, hybridních nebo vzdálených – na životní prostředí je sice běh na dlouhou trať, ale zaměstnanci se na tuto cestu podle všeho ochotně vydávají.

Zdroj: Adobe, Venturebeat.com