Zprávy

Firmy z e-commerce se perou o specialisty výkonnostního marketingu

Sektor e-commerce patří mezi nejrychleji se rozvíjející tržní segment v Česku. Ruku v ruce s tímto trendem se vyvíjí i poptávka po kvalifikovaných pracovnících. V poslední době potřebují firmy z e-commerce obsadit především výkonově a datově orientované pozice. „Aktuálně mají zaměstnavatelé velký zájem o performance specialisty, analytiky a ze softovějších dovedností specialisté na sociální sítě. Velká poptávka je také po komplexních odbornících, tzn. growth hackerech, kteří se dokážou podívat na online projekt jako takový a ladit jeho efektivitu,“ přibližila aktuální situaci na pracovním trhu Magdaléna Divišová, spoluzakladatelka personální a konzultační agentury OnlinePeople.cz. Její slova potvrdil Filip Mikschik z portálu StartupJobs.cz. a dodal: „Kromě specialistů na výkonnostní marketing jsou na trhu velmi žádaní také specialisté na tvorbu obsahu a account manažeři, kteří rozumí marketingu a jsou zdatní i v komunikaci s klienty.“

S nedostatkem pracovníků se dnes potýkají personalisté z e-commerce stejně jako zaměstnavatelé z řady dalších odvětví. V současné chvíli převyšuje poptávka po pracovní síle nad nabídkou, a kdo práci chce, ve velmi krátké době ji najde.

Zájemci mohou hledat nabídky pracovních příležitostí nejen na pracovních portálech, ale také na specializovaných veletrzích. „Na březnovém veletrhu a vzdělávací akci Czech On-line Expo jsme připravili burzu pracovních příležitostí. Reagujeme tím na dlouhotrvající situaci na trhu práce, kde zoufale chybí kvalitní pracovníci se zkušenostmi. Využijeme vysokou koncentraci lidí pohybujících se v marketingu a online prostředí a na jednom místě pro ně shromáždíme pracovní poptávky od všech vystavovatelů. Během dvou hodin si tak návštěvník může odbýt třeba i čtyři kolečka pracovních pohovorů,“ doporučil návštěvu veletrhu Jan Kalianko, hlavní pořadatel akce.

Marketing v oblasti e-commerce je velmi dynamickým oborem a podle personalistů se o něj zajímá především mladší generace, převážně lidé do 39 let. Firmy nabízejí uplatnění jak na seniorských pozicích, u kterých je požadována několikaletá praxe a zkušenosti, tak i juniorské, kde zaměstnavatelé oceňují drajv a chuť učit se novým věcem. Velmi žádaní jsou též lidé, kteří se chytnou určité nové technologie a mohou firmám rychle nabídnout své praktické zkušenosti. Při náboru nových zaměstnanců se vyplatí ověřit si zkušenosti kandidátů. „Vzhledem k současné situaci na trhu práce se stává, že uchazeči ve svém životopisu uvádějí zkušenosti, které jim v reálu chybí. Stále je rovněž problém sehnat kvalitní zaměstnance s výbornou angličtinou,“ upozornila na možná úskalí náboru pracovníků Magdaléna Divišová.

Velkou šanci na uplatnění v onlinu mají kromě vysokoškoláků i středoškoláci. Technologické a e-commerce firmy už totiž tolik nelpí na vysokoškolském diplomu, rozhodující jsou praktické zkušenosti a ochota dále se vzdělávat. Kdo chce držet krok s nejnovějšími trendy v onlinu, má na výběr z celé řady odborných vzdělávacích akcí. Velmi žádané jsou i praktické workshopy a akce zaměřené na výměnu zkušeností. Vzdělávání nepodceňují ani samotní zaměstnavatelé, kteří velmi často zařazují další vzdělávání mezi zaměstnanecké benefity.