Google sleduje 39 typů soukromých údajů svých uživatelů

258
0
SDÍLET

Být pod drobnohledem velkých technologických společností je novou normou. Jsme neustále sledováni a naše údaje jsou často shromažďovány bez našeho vědomí a souhlasu. Která společnost o nás ale shromažďuje nejvíce údajů?

Podle analýzy společnosti StockApps.com sbírá z pěti největších digitálních firem (Google, Twitter, Apple, Amazon a Facebook.) nejvíce dat o svých uživatelích společnost Google. Tato korporace shromažďuje třicet devět datových bodů o každém uživateli.

K analýze se vyjádřila Edith Readsová ze společnosti StockApps.com: „Většina lidí nemá čas ani trpělivost číst zásady ochrany osobních údajů, které mohou mít u každé navštívené webové stránky několik stránek. Je také dost nepravděpodobné, že všichni uživatelé mají právní vzdělání, aby mohli správně pochopit zásady ochrany osobních údajů. Kromě toho uživatelé nemají čas, trpělivost ani energii na to, aby se snažili zjistit, jaké informace webové stránky ukládají a jak je využívají ve svůj prospěch. Výsledkem je, že uživatelé nakonec souhlasem s podmínkami zásad ochrany osobních údajů umožní společnosti Google shromažďovat všechny údaje, které potřebuje.“

Digitální firmy a sběr dat

Pokud jde o sledování většiny vašich údajů, Google jednoznačně vede. To ale asi není žádné velké překvapení, vzhledem k tomu, že celý její obchodní model na datech stojí.

Twitter i Facebook ukládají více informací, než potřebují. V případě Facebooku však většinu údajů, které ukládají, tvoří informace, které zadávají uživatelé.

Apple je v ochraně soukromí uživatelů o level výš než Amazon. Je to firma, která si soukromí uvědomuje nejvíce. Apple ukládá pouze informace, které jsou nezbytné pro vedení účtů uživatelů. Je to proto, že jejich webové stránky nejsou tak závislé na příjmech z reklamy jako Google, Twitter a Facebook.

Každá z těchto firem se zaměřuje na určitou kategorii údajů, nikoli na jejich množství. Společnost Google shromažďuje více různých typů informací o jednotlivých uživatelích. Firma se na tyto údaje spoléhá při cílené reklamě a nespoléhá se na sledovací zařízení třetích stran.

Firmy, které působí v digitálním prostředí, mají zájem o sběr co největšího množství dat. To ukazuje, jak je v současnosti sledování uživatelů na internetu rozšířené. Ukazuje to také, že je třeba před námi dlouhá cesta, než se jednotlivci začnou na internetu cítit bezpečně.

Prioritní údaje společnosti Google

Kromě informací o uživatelích ukládá společnost Google značné množství údajů v několika doménách. Mezi data, které Google shromažďuje, patří prakticky cokoli od konkrétní polohy uživatelů až po historii prohlížeče. Kromě toho ukládá aktivity uživatelů na webových stránkách nebo v aplikacích třetích stran a e-maily na účtech Gmail uživatelů.

Skutečnost, že Google uchovává konkrétní polohu uživatelů, je velmi znepokojující. Vzhledem ke svému významu při propojování online a offline profilů spotřebitelů jsou údaje o poloze ostře diskutovaným tématem v oblasti ochrany osobních údajů.

Množství dat, které Google o uživatelích sbírá, je také důvod, proč se někteří lidé se rozhodli používat alternativy, jako je například DuckDuckGo, jako svůj primární vyhledávač.

Zdroj: Stockapps.com