Jak na LinkedIn pro firmy

223
0
SDÍLET

LinkedIn funguje na mnohé seriózní pracující podobně jako červený hadr na temperament býka. Více lidí ho nenávidí než miluje, ale většina z nich ho potřebuje. A pro dnešní často migrující pracovní svět je to důležitá spojka s novými pracovními příležitostmi, a to kolikrát byť jen potenciálně, pro dobrý pocit. Z pohledu firmy ale dobře zvládnutý LinkedIn znamená výraznou pomoc na poli headhuntingu i v rámci pohledu na tvorbu obecného povědomí o sobě jako o dobrém zaměstnavateli.

Když přemýšlíte o sdílení svého brandu na sociálních sítí, mezi samozřejmé a dnes již zcela casual platformy sociálních médií pro propagaci vašeho podnikání obecně patří Facebook, Twitter, Pinterest a Instagram. Někdo již řeší TikTok – a mnohdy to lze dělat smyslupně a  úspěšně, jak jsme psali před časem. Jakmile se však naučíte využívat LinkedIn pro podnikání, zcela jistě v něm najdete bohatou protihodnotu vaší vstupní investice. Pokud bude plynulá, připravená a ideálně bez chyb.

LinkedIn si poměrně snadno vydobyl pozici největšího sociálního média pro profesionály na světě. S rostoucím počtem menších setupů je LinkedIn nyní domovem pro ty nejslibnější jednorožce a start-upy. Nacházejí v něm nejen prostor k sebevyjádření a sebepropagaci, ale také výbornou příležitost k navazování kontaktů – kterou mnozí velmi dobře využívají.

Jak skočit do LinkedInu? Po hlavě, nebo…

Musíte si primárně uvědomit, že marketing na LinkedInu nefunguje stejně jako na jiných sociálních platformách typu Instagram či Facebook. Chce to najít ten správný balanc – rozhodně nebýt frivolní až lascivní, přitom ale zároveň nesmíte být nudní. Pro tento balanc a vůbec do života vám přinášíme 15 krutopřísných tipů, které vám pomohou vyplout na dobrodružnou cestu na moře jménem LinkedIn. Be like Vasco da Gama!

1. Vyberte si mezi profilem a stránkou

Profil na síti LinkedIn vás reprezentuje jako individuálního profesionála, zatímco firemní stránku můžete sledovat bez zaslání žádosti o připojení. Ideální je, když si nejprve vytvoříte profil a teprve poté firemní stránku na síti LinkedIn. Ujistěte se, že si moudře vybíráte mezi tím, co je na kterém z těchto zveřejněno.

2. Dokončete svůj profil

Vaše stránka na síti LinkedIn je vaší výkladní skříní v Pařížské. A stejně jako dbáte na to, aby vaše fasáda byla v nejlepší kondici, když k vám přijdou zákazníci, platí to i pro váš profil. LinkedIn vám pomůže s lištou dokončení, která vás informuje o tom, jak velká část vašeho profilu byla dokončena a jaká ještě zbývá vyplnit. Dokončete na stránce také profil své společnosti. Ujistěte se, že obsahuje kromě jiného a především:

  • poutavou titulní fotografii
  • profesionální profilový obrázek
  • logo vaší společnosti
  • vaši webovou stránku
  • vaše kontaktní údaje
  • popis toho, čím se zabýváte
  • váš voice, váš étos, vaši jedinečnost

Také nezapomeňte na SlideShare přidat vymazlené prezentace, aby se návštěvníci mohli s vaší firmou nebo produkty seznámit podrobněji – a pohodlně.

3. Vytvořte si specifickou URL

LinkedIn umožňuje vytvořit vlastní URL adresu pro vaši stránku. Díky tomu si vás kontakty, se kterými jste se právě osobně setkali, snadno vyhledají a najdou. Proto jako součást adresy URL použijte název své firmy, aby pro ně bylo snazší vás vyhledat a sdílet s vámi žádost o připojení.

4. Spojujte se a množte svá spojení

Členy sítě LinkedIn můžete vyhledávat na základě mnoha parametrů: jejich zeměpisné polohy, profese, úrovně seniority a několika dalších užitečných filtrů. Neustávejte a vyhledávejte potenciální klienty a odborníky se znalostmi ve vaší oblasti, a dále tak rozšiřujte svou síť. Čím větší je vaše síť, tím větší je počet lidí, kterým můžete organicky propagovat svou firemní stránku.

5. Nebuďte tichošlápci

Na síti LinkedIn nejste proto, abyste byli mouchou na zdi, ale pro navázání kontaktů. Chcete dát o sobě vědět. Buďte v topu konverzací tím, že budete v komentářích vždy zdvořilí a struční. Oslavujte výhry ostatních a přejte jim k narozeninám.

6. Prozkoumejte skupiny

Skupiny na LinkedIn jsou jednoduše nedoceněné. Tvoří je jednotlivci, kteří se zajímají a investují do určitého tématu nebo oblasti podnikání. Osvojte si základy práce se skupinami na LinkedIn správně díky tomuto zasvěcenému a přitom jednoduchému návodu: Jakmile se stanete součástí skupiny, aktivně se zapojte do probíhajících konverzací a čas od času také oslovte její členy s využitím možnosti zasílání zpráv.

7. Nebojte se různých obsahů

Jedním z nejčastějších bodů diskusí mezi novými uživateli sítě LinkedIn je otázka, jaký typ vizuálního i textového obsahu je nejvhodnější. Jeden z klíčů k tomu, jak efektivně využívat LinkedIn pro podnikání, spočívá v experimentování s nejrůznějšími typy obsahu. Vyzkoušejte videa, statické příspěvky, karusely, infografiky, prezentace, myšlenkové příspěvky. Nebojte se experimentujte s vizuálním designem a zjistěte, co vám vyhovuje. Konečně: rozumně a střídmě používejte hashtagy

8. Sdílejte skvělé příspěvky ostatních

Zde je jedna dobrá zpráva: prostě nemusíte neustále zveřejňovat pouze originální obsah, ale můžete také sdílet obsah vytvořený jinými, který může zapadat do komunikační strategie vaší firmy. Velmi tomu všemu napomáhá označení profilu, ze kterého obsah sdílíte.

9. Představte své zaměstnance

Jednou z nejsilnějších funkcí sítě LinkedIn je možnost přímého propojení vašich zaměstnanců s vaší společností. Ujistěte se, že aktualizují své profily, abyste je mohli pravidelně označovat a uvádět oceňující příspěvky o jejich úsilí a výhrách. Vaši zaměstnanci mohou na síti LinkedIn významně přispět k budování vaší značky. Nikdy nevíte, zda se nakonec nestanou největšími propagátory vaší značky na této platformě.

10. Méně prezentací, více příběhů

Lidé na síti LinkedIn rádi čtou příběhy – na rozdíl od jiných platforem sociálních médií LinkedIn inspiruje k dobré čtenosti i u delších příspěvků. A proto lidem vyprávějte příběhy své značky, vyprávějte inspirativní zákaznickou zkušenost, mluvte o svém domácím mazlíčkovi v kanceláři, dělejte cokoli z toho, ale neprodávejte tvrdě a okatě. Tlačení na pilu silně odrazuje a může způsobit úbytek sledujících.

11. Podporujte představování

Kdykoli vás někdo sleduje, začněte s ním konverzaci a nechte ho, aby se vám představil. Protože každý kontakt na síti LinkedIn se jednou může stát cennou profesní známostí. Více než kde jinde platí: líná huba, holé neštěstí

12. Nespamujte, oh my god

I když máte přístup k přímému zasílání zpráv, používejte ho jen a pouze v případě potřeby. Přísně platí: vyvarujte se spamování. Můžete využít placenou službu LinkedIn pro zasílání zpráv InMail, která je k dispozici za příplatek a která vám pomůže dostat se do schránek exkluzivních členů.

13. Buďte důslední a konzistentní

Nepolevujte v práci a buďte konzistentní v obsahu, který zveřejňujete. Vymyslete si obsahový kalendář a držte se ho. Ukazujte se důsledně se vším všudy. Všímejte si denních dob a dnů v týdnu, kdy je angažovanost ve vaší kategorii nejvyšší, a podle toho navrhněte svou strategii a pokračujte v ní.

14. Nezapomeňte na výzvu k akci

Nikdy nenechávejte své zákazníky po zhlédnutí vašeho obsahu přemýšlet: „Co s tím teď mám jako dělat?“ Dejte jim něco, co mohou udělat, call them to action. Můžete je vyzvat k návštěvě vašich webových stránek nebo alespoň k rychlé konverzaci prostřednictvím přímé zprávy.

15. Neškudlete na propagaci

LinkedIn patří mezi nejdražší platformy sociálních médií, na kterých lze inzerovat, ale pomáhá získat vysoce kvalitní potenciální zákazníky. Můžete totiž cílit na jednotlivce, profesní skupiny nebo firmy na základě konkrétních profesních parametrů. Neproděláte, pokud zainvestujete s rozmyslem a na to, co opravdu potřebujete.

3 appky pro ještě lepší „linkáčový“ marketing

Fungování na síti LinkedIn není jen a pouze o budování velké základny sledujících ani o hledání nových talentů a ani pouze o prodeji vašeho zboží. Je to ryze technologická platforma, která se neustále vyvíjí a řeší obchodní problémy celého světa. A spolu s ní se k užitečnosti tohoto nebojíme se říci sociálního ekosystému přidávají i některé nové zajímavé integrované aplikace. Zde máme pro vás ukázku tří z mnoha užitečných aplikací, které pomáhají LinkedIn a vaše užívání této platformy ještě vylepšit:

  • Pokud používáte prohlížeč Google Chrome, můžete si stáhnout rozšíření LinkedIn Sales Navigator, které se propojí s vaším gmailovým účtem. Díky němu se vám zobrazí profil LinkedIn každé osoby, která vám pošle e-mail. Tato aplikace vám tak může hodně pomoci při efektivním využívání LinkedInu pro podnikání.
  • Záludné, ale nesmírně šikovné rozšíření eLink Pro je hotové kouzlo pro každého obchodníka. Po instalaci tohoto rozšíření pro prohlížeč Chrome si vytvoříte frontu vyhledávaných cílových zákazníků a jednoduše si kliknete na tlačítko Přehrát. Aplikace automaticky navštíví několik stovek profilů vaší cílovky a zobrazí se v jejich sekci Kdo si prohlédl váš profil, čímž vás zviditelní právě tam, kde je to nejdůležitější.
  • Také vás nebaví psát stále dokola stejné zprávy s odpověďmi? Prostě a jednoduše si nainstalujete aplikaci TextExpander a uspořádáte si předpřipravené odpovědi. No, není to krása?

Shrnutí, závěr a nač chodit kolem horké kaše

Než si ještě položíte otázku, proč a zda používat LinkedIn pro podnikání, musíte vědět, co z něj dělá výhodnou platformu pro (re)prezentaci vaší firmy. LinkedIn je totiž pro české firmy pořád relativně málo využívanou platformou sociálních médií. Zcela jistě nenabízí vizuální požitky Instagramu ani jednoduchost či údernost Twitteru, ale určitě pozvedne vaše podnikání a váš profesní kredit.

Mezi výhody marketingu na síti LinkedIn patří například přístup k velké síti. LinkedIn má téměř 800 milionů uživatelů po celém světě. Jako nová firma na této platformě objevíte několik jednotlivců a komunit působících v oblastech vaší odbornosti. Snadno si zde vytvoříte svou osobní značku a využijete ji k pozvednutí svého podnikání. Chytlavě chytré příspěvky a příběhy patří k nejoblíbenějším obsahovým prvkům na síti LinkedIn a těší se dobré interakci. 

Leady generované na síti LinkedIn jsou často efektivnější než ty na Facebooku a Twitteru. Platí, že marketing na této platformě je drahý, ale určitě ho dobře zacílíte na vaši značku. Uživatelé sítě LinkedIn navíc důvěřují platformě a tomu, co na ní vidí. Od svého založení v roce 2003 přilákala síť LinkedIn škálu profesionálů a vytvořila nespočet pracovních příležitostí a oborových dialogů. Tím pádem i vy budete na LinkedInu důvěryhodní.

Nyní už možná máte dobrou představu o tom, jak LinkedIn používat pro podnikání. Musíte však dbát na to, abyste se chovali na úrovni. Na to, co na LinkedIn vložíte, se vaši spolupracovníci, kolegové a klienti vždy dívají optikou profesionálů. Když začínáte, je to bezbřehý prostor, ale jakmile začnete pozorovat mechanismy, které zde fungují, budete schopni začít formovat věci správným směrem. 

Přejeme vám šťastný vstup do LinkedInu pravou nohou!

 

Zdroj: https://logo.com/blog/how-to-use-linkedin-for-business 

Oficiální informace: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/linkedin-pages