Kde najít lidské zdroje v IT? A proč?

141
0
SDÍLET

Všichni dobře víme, jak je těžké najít kvalitního řemeslníka. Dále i to, jak je obtížné se s ním domluvit na obligátním „kdy, co, kde, jak a za kolik“ a sladit to se všemi našimi vlastními činnostmi. No jo, ale co když ale potřebujeme najít zaměstnance v IT? Přiměřeně zkušeného, samostatného, takového, který nečeká v koutě jen na to, až mu někdo zadá práci, po jejímž vykonání (nikoli bůhvíjak kvalitním) si zase sedne do kouta a čeká. 

K tomu, abyste měli představu, jak zacílit na superzaměstnance, se pojďte s námi podívat na to, kde hledají práci přímo samotní potenciální zaměstnanci. Samozřejmě že na webech. Ale na jakých. A proč. A které weby případně preferují. V českém prostředí známe obligátní Jobs.cz a Prace.cz (ale upřímně, tím už dnes nenadchnete). Sice možná úplně neurazíte, nicméně ty nejlepší ryby chodí lovit do jiných rybníků.

Webové stránky s nabídkami práce slouží jako moderní obdoba kdysi tištěných inzerátů, protože shromažďují a uvádějí všemožně dostupné nabídky práce, a to i dnes tak oblíbené práce na dálku, případně pro konzervativce i na fixním místě určení.

Díky milionům nabídek a dalším zdrojům, jako jsou kariérní poradenství, efektní i efektivní úpravy životopisů a blogové příspěvky plné užitečných tipů je online skvělé místo, jak vyhledávat a ucházet se o desítky pracovních příležitostí.  

A jaké že ty rybníky jsou tady pro komunikativní a jinak zdatné ryby 20. let 21. století? Třeba anglicky psané weby s pracovními nabídkami jsou globální, oblíbené a veskrze přehledné, příjemné a efektivní. 

The Balance prošel ty nejlepší webové stránky s nabídkami práce, na kterých mohou začít hledat samotní budoucí zaměstnanci, a nakonec vybral 10 nejlepších. Při výběru bral v potaz například počet nabídek na jednotlivých stránkách, snadnost využívání, pokročilé funkce a pověst. My z nich vybíráme dvě, jednu vítěznou a jednu, ke které se ještě vrátíme. 

  • Nejlepší celkově: Indeed
  • Nejlepší pro přímé spojení s náboráři: LinkedIn

Absolutní vítěz dle The Balance, tj. Indeed, má i českou mutaci, která avšak funguje prazvláštně. Vypadá spíše jako náladový agregátor, který si tahá ze všech možných i nemožných zdrojů inzeráty – a pak je tam nechává doslova hnít. Za nás bohužel věc, kterou bychom s čistým svědomím nikomu nedoporučili. Anglická mutace, původní, nicméně je úplně někde jinde. V lepším slova smyslu.

Kde ho tedy najdete?

Jste již odhodlaní ulovit svého IT specialistu? Řekneme vám dva naše tajné tipy, kde určitě neprohloupíte, kde všechna voda steče dolů a vámi vyfiltrovaný a poptávaný specialista se vám dostane za zaměstnance. 

První z těchto tipů je globálnějšího rázu. Ti nejzajímavější freelanceři a remote workeři pro vaše specifické potřeby z celého světa se sdružují na TopTalu, kde naleznete tisíce odstínů nejen šedi, ale i skutečných IT kompetencí, možná i pro vaši míru, rozhodně však vám na míru. Je tu i doslova hafo českých IT specialistů (kteří ale třeba někdy žijí v cizině), případně tu najdete i cizince žijící u nás. Svět je dnes tak pestrý!

Druhý tip je ryze lokální. I holubi na střeše si cvrlikají, že jeden z nejzajímavějších místních pracovních IT portálů je StartupJobs. Zde inzerují a své výpočetní síly zde renovují nejen startupy, jak by mohl klamat název portálu, ale i renomované firmy, jako je ta vaše. Doporučujeme kromě zmiňovaného Indeed rozvěsit poptávku i zde.

LinkedIn to všechno vyřeší

Pokud jde ale o nás, doporučujeme LinkedIn. Milovanou i proklínanou sociální síť, která se více či méně točí kolem práce a kariéry. V českém prostředí však z pohledu firmy není lepší kanál. Pokud dobře vyspecifikujete požadavky a umíte je ve správný čas poslat vhodným směrem, nebojíme se o vaše personální stavy.

Co říkají statistiky?

Zde je několik zajímavých statistik o práci na LinkedIn, které vás možná zaujmou:

  • LinkedIn má 500 milionů uživatelů ve více než 200 zemích,
  • 9 z 10 členů sítě LinkedIn již má práci, ale je otevřeno novým příležitostem,
  • 57 % členů sítě LinkedIn v poslední době nenavštívilo jinou přední pracovní nabídku (tedy šance pro vás!),
  • každých 10 vteřin je prostřednictvím sítě LinkedIn uzavřen nový pracovní poměr.

Jak na LinkedIn? Jak to udělat?

Placené inzeráty na LinkedIn jsou cestou k nalezení nejkvalifikovanějších kandidátů na vaše volné pozice. Stručné shrnutí zde:
  1. Nezapomeňte si založit firemní stránku, pokud jste tak ještě neučinili – optimalizovaná a úplná firemní stránka má větší šanci přilákat nové zaměstnance.
  2. Připravte se na zveřejnění nabídky práce. Před vytvořením pracovní pozice v síti LinkedIn si promyslete, co budete vlastně zveřejňovat. A kolik chcete a můžete investovat do propagace.
  3. Dále popište, co daná práce obnáší a čím se vaše společnost zabývá. A buďte kreativní! Nezpomeňte: čím přesvědčivější budete, tím větší zájem o vás bude bude. Benefity, of course, nesmí chybět.
  4. Zveřejněte.
  5. Nezapomeňte, že váš pracovní příspěvek bude fungovat, dokud jej neuzavřete.
  6. Sdílejte, sdílejte, sdílejte! Jakmile je vaše pracovní nabídka zveřejněna, sdílejte ji! A ještě lépe, požádejte své současné zaměstnance, kteří mají profil na síti LinkedIn, aby se o pracovní nabídku podělili.
  7. A co je nejdůležitější, mnoho uchazečů se bude doptávat vaši současných zaměstnanců. Právě vaši zaměstnanci jsou vašimi nejlepšími headhuntery.

Bojíte se LinkedInu?

Svěřte se specialistům. Digitálnímu marketingu včetně správy LinkedInu od tvorby profilu přes tvorbu příspěvků a komunikaci na profilu až po právě po hledání vhodných lidí se úspěšně a dlouhodobě věnuje DCD Publishing. Najdou je za vás! Ty jediné a pravé zaměstnance.

A proto nám nezbývá nic jiného než popřát vám hodně štěstí v hledání toho pravého, případně té pravé. Hodně štěstí!