Kolik reklamního provozu v prohlížečích generují roboti?

231
0
SDÍLET

Poslední kvartál roku je obvykle nabitý a reklamy se na nás v online prostoru valí ze všech stran, protože se všichni snaží utratit všechny své reklamní rozpočty a splnit roční cíle. Mnoho marketérů však naráží na problém podvodné návštěvnosti, která generuje prokliky a utrácí jejich peníze, ale nepřináší žádné výsledky.

Aktéři hrozeb používají počítačově generované boty, kteří napodobují aktivity skutečných zákazníků a klamou inzerenty, aby platili za reklamní provoz. K vytváření falešného provozu se využívá řada přístupů, například infikování osobních počítačů a mobilních zařízení zákazníků malwarem, který načítá webové stránky bez jejich vědomí, nebo dokonce infikování cloudových služeb.

Aby si společnost Fraudlogix, která se zabývá prevencí reklamních podvodů, udělala přehled o současném prostředí reklamních podvodů, vyhodnotila 42 miliard zobrazení reklam s cílem zjistit závažnost problému botového provozu ve 2. čtvrtletí roku 2022. Ze zjištění vyplývá, že v průměru 21 % provozu, za který inzerenti platí, generují počítače a skripty, nikoli skuteční lidé.

Nejpozoruhodnějším zjištěním je, že některé prohlížeče posílají výrazně více podvodného provozu než jiné.  Například nejvyšší procento nelegálního provozu přichází přes ruský prohlížeč Yandex. Analýza odhalila, že téměř za každým třetí zobrazení reklamy přicházející přes Yandex nebyla lidská interakce.

Prohlížeč Opera je také jedním z lídrů v oblasti podvodného provozu. Více než 26 % reklamního provozu přicházejícího přes vyhledávač Opera bylo vyhodnoceno jako umělé.

Podobně jsou na tom z hlediska procenta botového provozu prohlížeče Google Chrome (19,5 %), Apple Safari (19,1 %) a Microsoft Edge (17,9 %).

A konečně nejpříznivějším prohlížečem, na který lze cílit reklamu, je Mozilla Firefox, protože pouze 13,5 % provozu přicházejícího přes tento prohlížeč bylo vytvořeno počítačem.

Proč je to důležité

Prezentované informace mohou být užitečná pro obchodníky a přinášejí poznatky o rizicích, která na ně číhají online, a zároveň poskytují protiopatření.

Znalost toho, přes které prohlížeče prochází nejvyšší procento podvodného provozu, může ušetřit značné částky. Úspor lze dosáhnout přesunutím cílení reklamy na konkrétní prohlížeč nebo spoluprací se společností zabývající se prevencí reklamních podvodů.

Marketéři by měli sledovat klíčové ukazatele výkonnosti, spolupracovat s renomovanými vydavateli a nenechat se ovlivnit levným reklamním provozem.

Reklamní společnost může slíbit a dodat velký objem reklamních kliknutí za relativně nízkou cenu, ale otázka je, kolik z nich skutečně pochází od lidí?

Zdroj: Atlas VPN