Peter Halmo (Xerox): Naše nabídka vždy reaguje na aktuální dění

Ředitel firmy Xerox pro ČR a SR Peter Halmo nám připomněl, že jeho společnost se nesoustředí pouze na tisková řešení, ale výrazně investuje i v oblastech umělé inteligence, rozšířené reality nebo třeba IoT. O tom, jak se firmě dařilo a jaké jsou její další kroky se dočtete dále.

288
0
SDÍLET

Xerox vyrostl na tisku a kopírování. Již dlouho však expanduje i do řady dalších odvětví včetně 3D tisku, umělé inteligence, rozšířené reality nebo třeba IoT. Na otázky o aktuálním dění ve společnosti a jejím směřování v blízké budoucnosti nám odpovídal ředitel pro ČR a SR Peter Halmo.

Nedávno uplynul rok od vašeho jmenování ředitelem české a slovenské pobočky Xeroxu. Jak byste toto období zhodnotil? Čeho se vám povedlo dosáhnout?

Mým cílem po nástupu do pozice generálního ředitele bylo navázat na skvělý výkon české i slovenské pobočky v posledních letech, a ještě více upevnit pozici lídra na trhu v oblasti tiskových služeb v České republice i na Slovensku. Věřím, že se mi to povedlo.

Xerox dokázal i přes těžkou situaci zvýšit svůj podíl na trhu. A to jak akvizicemi nových klientů, tak tím, že jsme rozšířili spektrum služeb, které využívají naši stávající klienti. Cílem naší strategie je růst na lokálním trhu. A to se nám daří. Největší tržní podíl máme v oblasti produkčního segmentu. Takže vedle kancelářských zařízení je i on naší prioritou.

Jaké máte plány do budoucna? Kam se bude společnost na obou trzích ubírat?

Společnost Xerox chce v roce 2021 dále růst. Digitalizace, inovace a zaměření na budoucnost – to je pro nás klíčové. Stále držíme pozici lídra na trhu v oblasti tiskových služeb v České republice i na Slovensku. Tajemství úspěchu, díky němuž zvyšujeme tržní podíl i v této době, je dlouhodobý přístup Xeroxu ke službám a produktům, které nabízíme. Zaměřujeme se na všechny segmenty zákazníků od domácích uživatelů po firemní zákazníky, v portfoliu máme vše od papíru po hardware a software. Nabízíme tedy ucelené řešení. Neustále rozšiřujeme a inovujeme své portfolio tak, aby naše služby pomáhaly všem řešit aktuální situaci, v níž se nacházejí. Soustředíme se na komplexní zpracování administrativy, dat a dokumentů a akcentujeme fakt, že nejde jen o hardware, ale celý životní proces dokumentů ve firmách. Díky zrychlující se digitální transformaci, i s ohledem na pandemii koronaviru, jsme připraveni své zákazníky snadno provést procesem změny od tištěného dokumentu k digitální podobě.

Čím vším se Xerox dnes vlastně zabývá? Jaké základní produkty a služby v tuzemsku nabízí? A jak se společnosti v jednotlivých oblastech v ČR a SR daří?

Xerox je ve světě tisku pojem. Je to firma, která vynalezla tiskovou technologii a obor v podstatě založila. Téměř sto let se dokážeme držet na pozici inovativního lídra. Také platí, že jsme jedničkou na trhu v oblasti grafických strojů a tiskárny vyrábíme stále. Přesto se však firma vyvíjí a máme několik různých obchodních linií, které se soustředí na různé druhy služeb a produktů. Xerox už nejsou pouze tiskárny, ale firmám nabízíme kompletní služby, pokud jde o správu dat.

Dokážeme najít řešení pro každou společnost, bez ohledu na počet jejích zaměstnanců a druh podnikání. Naše portfolio patří k největším, máme 29 typů různých zařízení a dokážeme nabídnout řešení i malým firmám, startupům, a dokonce i jednotlivcům. Přesto je pro nás prioritou získávání zakázek od velkých firem.

Naším cílem je poskytovat kvalitní řešení co největšímu počtu zákazníků. Chceme zvyšovat svůj podíl na trhu ve všech oblastech, ve kterých působíme. Jsme inovativní společnost a naše řešení firmám skutečně pomáhají. Proto se také zaměříme na edukaci trhu, aby se zákazník dozvěděl víc o tom, jak mu můžeme konkrétně pomoct.

Xerox čeká v blízké budoucnosti dělení na tři samostatné entity. Jak bude toto rozdělení probíhat a co je jeho cílem?

Divize financování se stane globálním obchodem s platebními řešeními, jejímž cílem bude rozšířit zákaznickou základnu, vytvářet potenciální příležitosti pro prodej a pomáhat podporovat malé a střední podniky.

Divize softwaru zahrne CareAR a DocuShare (cloudový systém pro správu obsahu), XMPie (vícekanálová marketingová softwarová společnost) a FreeFlow (automatizační software pro produkční tisk). Spojí tak rozšiřující se schopnosti společnosti Xerox s cílem lépe podporovat digitální potřeby klientů.

Divize inovací podpoří trend posledních let, kdy společnost Xerox pokročila v prosazování nových technologií díky produktům, včetně 3D tekutých kovů a průmyslových produktů IoT, technologií Cleantech, podepisování klientů a generování velkého obchodního zájmu.

Cílem je, abychom se mohli více zaměřit na potřeby svých zákazníků, abychom byli flexibilnější a abychom se zaměřili na zviditelnění Xeroxu, a tím zajistili dlouhodobý růst nejen v roce 2021, ale i do budoucna. Soustředit se budeme na rozšiřování svých nabídek, abychom lépe oslovili nové i stávající klienty, a podpořili tak organický růst.

Xerox na začátku letošního roku akvíroval výrobce softwaru pro virtuální realitu CareAr. Co si od tohoto kroku slibuje? Jaký potenciál v oblasti rozšířené a virtuální reality vidíte?

Situace na trhu se mění, a je důležité tyto změny reflektovat. Software CareAR pro rozšířenou realitu pomáhá zákazníkům vzdáleně kontrolovat a řešit problémy u svých produktů nebo služeb. Akvizice této technologie společností Xerox může pomoci přinést další příležitosti v modernizaci našich služeb v terénu, lepší podpory zákazníků a IT služeb. Zajímáme se o inovace, které náš byznys mohou posunout dopředu. 

Jsou nějaké další oblasti, které jsou pro Xerox s ohledem na budoucnost zajímavé? Patří sem např. 3D tisk?

Společnost Xerox chce v roce 2021 dále růst. Digitalizace, inovace a zaměření na budoucnost jsou pro nás klíčové. Proto v našich vývojových centrech vznikají například senzory, které pomáhají sledovat zařízení. Spolupracujeme také na výzkumu v oblasti 3D tisku a na podporu boje s pandemií se také zabýváme vývojem testovacích zařízení, obličejových masek nebo ventilátorů. V neposlední řadě je naší oblastí zájmu i umělá inteligence. Do budoucna plánujeme rozdělení společnosti Xerox na tři divize, Xerox leasing, Softwarové oddělení a Innovation, o čemž jsme již hovořili. Chceme se se svými partnery i zákazníky soustředit na podstatné věci. To nám rozdělení na tři divize plně umožní. Chceme růst na trhu a chceme růst společně s partnery. Věřím ve spolupráci, která je pro nás klíčová.

Rok 2021 je rokem změn, kdy už nyní začínáme být svědky třetí vlny vývoje umělé inteligence. Tyto systémy mají nejen naučit se a porozumět, když narazí na nové úkoly a situace. Nově ale mají i dokázat vysvětlit svá rozhodnutí.

Důležitým tématem je dnes ekologie, udržitelnost a životní prostředí. Jak se k těmto otázkám staví Xerox? Zohledňuje je ve své činnosti a ve svých plánech?

Pro nás je udržitelnost způsobem podnikání. Snažíme se sladit cíle v oblasti podnikání a vývoje technologií s těmi v oblasti životního prostředí a lidského zdraví. Postupně snižujeme spotřebu energie ve svých zařízeních, investujeme do návrhů produktů, které šetří energií, snižujeme emise skleníkových plynů a nabízíme svým zákazníkům digitální multifunkční tiskárny a energeticky efektivní řešení. Uhlíkové neutrality chceme dosáhnout nejpozději do roku 2040. Od stanovení prvních cílů v roce 2003 jsme dosáhli významného snížení spotřeby energie a emisí skleníkových plynů.