Společnost Adobe se vrhá do největší akvizice své historie a kupuje Figmu za 20 miliard dolarů

119
0
SDÍLET

Společnost Adobe oznámila svůj záměr koupit nástroj pro online spolupráci Figma za 20 miliard dolarů.

Tento obchod, který se uskuteční za polovinu peněz a polovinu akcií a který ještě nebyl dokončen, je odvážným krokem společnosti, jenž stojí za předními aplikacemi pro kreativce, jako jsou Photoshop a Premiere Pro. Půjde také o dosud největší akvizici společnosti Adobe. Po tomto oznámení se však akcie firmy propadly a investoři ji zřejmě potrestali za vysokou cenu.

Adobe vs. Figma

Zdá se, že samotná velikost transakce vedla investory ke snížení hodnoty akcií Adobe na nejnižší úroveň za téměř tři roky, uvedl MarketWatch.

Dohoda s firmou Figma není jediným problémem, kterému společnost Adobe v současné době čelí. Přestože společnost ve svých finančních výsledcích za třetí čtvrtletí roku 2022 dosáhla rekordních tržeb ve výši 4,43 miliardy dolarů, investory zklamal nevýrazný výhled společnosti na další čtvrtletí. Společnost však zůstává ohledně akvizice optimistická.

„Velikost společnosti Adobe je zakořeněna v naší schopnosti vytvářet nové kategorie a poskytovat špičkové technologie prostřednictvím organických inovací a neorganických akvizic. Spojení společností Adobe a Figma je transformační a urychlí naši vizi kreativity založené na spolupráci,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Shantanu Narayen.

Společnost Figma byla založena v roce 2012 a poskytuje jeden nejlepších nástrojů pro navrhování rozhraní. Její vývojáři praktikují to, co hlásají, a proto je její používání snadné (a přinejmenším prozatím nabízí bezplatný plán). Její cloudové prototypování v prohlížeči, vytvořené pro spolupráci online je oblíbené jak u profesionálů, tak i u začátečníků, kteří chtějí proniknout do UX.

Adobe XD byl nejblíže tomu, co mohl gigant ze San Jose nabídnout jako alternativu k Figmě. Mnozí ji však považovali za méně dostupnou, omezenou – funguje pouze pod Windows a Macem – a méně vhodnou pro týmovou spolupráci. Pro společnost velikosti Adobe je mnohem jednodušší prostě přidat Figmu do své vlastní stáje, aneb když nemůžete konkurenci překonat, tak ji prostě kupte! Díky svému designu zaměřenému na spolupráci Figma dobře zapadne do ekosystému Creative Cloud. Zda je to správné rozhodnutí – pro Adobe, Figmu i jejich uživatele, to se teprve ukáže.

Lidé stojící za Sketch, UXPin a konkurenčními softwary pro tvorbu prototypů designů mohou jen vyčkávat a tiše závidět. A možná se trochu bavit klesající cenou akcií softwarového giganta.

Zdroj: Techradar.com