Zprávy

Světové prvenství: Češi investovali do startupu v kryptoměně

Busyman zprostředkovává investice do nových projektů a sám je investorem přibližně v desítce českých startupů. Nyní se vrhl na světový trh. „Busyman už funguje sedm let a za tu dobu nám prošly pod rukama desítky startupů. Teď se chceme posunout o krok dál. Proto jsme se rozhodli vstoupit do zahraničního startupu, který má potenciál změnit přepravní logistiku spotřebního zboží, stejně jako Uber změnil přepravu lidí ve městech,“ řekl ke koupi podílu ve OuiBring zakladatel Busymana Filip Major.

Transakce mezi Busymanem a OuiBring je unikátní způsobem vypořádání, které proběhlo v digitální komoditě Crown. Ta se řadí do top padesátky nepředvytěžených kryptoměn. Placení dovozu, který OuiBring zprostředkovává, bude také probíhat na blockchainu Crownu. Každá uskutečněná platba v této digitální komoditě je transparentní, a z hlediska ceny za transakci také pro obě strany výhodnější než platba prostřednictvím tradičních institucí.

Rozjetý startup

OuiBring, který na přelomu roku prošel tříměsíčním akceleračním programem pražského inkubátoru StartupYard, byl založen v thajském Bangkoku v roce 2016. Nyní má již stovky aktivních klientů, kteří si předají přibližně jednu zásilku denně v průměrné hodnotě 50 USD. Prostřednictvím OuiBring se dováží nejrůznější zboží od sušenek přes krém na ruce po ručně tkaný šátek z Etiopie. Do budoucna společnost počítá s celosvětovou sítí dovozců, což má zajistit stále se zvyšující počet cestujících. Ročně se uskuteční přes 30 milionů letů, kterými se přepraví téměř miliarda pasažérů. „Velkou skupinou lidí, kteří skrze naši službu produkty dovážejí, jsou stevardi a letušky. Týdně absolvují několik letů. Převoz artiklů berou jako dobrý, téměř bezpracný přivýdělek,“ uvedl ke skupině převozců zakladatel a CEO služby OuiBring Joel Gordon.

OuiBring se momentálně soustřeďuje na zprostředkování dovozů z Evropy do Asie, kde společnost vznikla. V rámci expanze na evropský trh se ve spolupráci s Busymanem chystá zaměřit i na opačný směr cest a umožnit tak evropským klientům snazší přístup k asijskému zboží.