Uživatelé utráceli v roce 2021 za hry a aplikace více než 350 milionů dolarů denně

141
0
SDÍLET

Chytré telefony hrají v životě spotřebitelů stále důležitější roli, přičemž tento aspekt se v posledních měsících ještě zintenzívnil. Význam chytrých telefonů dobře demonstruje částka, kterou spotřebitelé utrácejí za různé aplikace, například hry. 

Z údajů prezentovaných společností Burga vyplývá, že spotřebitelé na celém světě utratili v roce 2021 za mobilní aplikace a hry v obchodech Google Play i App Store 133 miliard dolarů. Útrata za nákupy v App Store je nejvyšší a činí 85,1 miliardy dolarů, zatímco útrata za aplikace a hry Google Play je 47,9 miliardy dolarů. Uživatelé tedy denně utratí přibližně 370 milionů dolarů, což v roce 2021 znamená 11 miliard dolarů měsíčně hry. Kumulativní útrata pro rok 2021 představuje nárůst o 19,71 % oproti loňské částce 111,1 miliardy dolarů.

Podle jiných odhadů dosáhne počet stažení mobilních aplikací a her v roce 2021 143,6 miliardy. Nejvyšší číslo připadá na Google Play (111,3 miliardy), zatímco v App Store je to 32,3 miliardy. Údaj za rok 2021 představuje mírný nárůst o 0,48 % oproti 142,9 miliardám zaznamenaným v roce 2020. Za oba roky Android předstihl Apple v počtu stažení, ale zaostal v příjmech. Údaje o útratách za mobilní aplikace poskytuje platforma Sensor Tower, která se zabývá informacemi o mobilních aplikacích.

Očekávané výdaje na mobilní aplikace v roce 2021 následují po úspěšném roce 2020, kdy ekosystém prošel různými změnami se změnou chování spotřebitelů ovlivněnou pandemií koronaviru. 

V době, kdy se svět pozvolna navrací do běžného provozu, růst výdajů a stahování naznačuje, že trendy nastolené v loňském roce se nadále rozvíjejí spolu s tím, že se mobilní aplikace a hry staly nedílnou součástí života spotřebitelů. Původní signály naznačovaly, že změny v útratách spotřebitelů vyvolané pandemií přečkají výluky a budou nadále ovlivňovat mobilní trendy. 

Obecně lze říct, že pandemie, která donutila většinu lidí pracovat z domova, zvýšila zaměření na mobilní zařízení, která lidem pomáhají mimo jiné nakupovat, pracovat, učit se, hrát hry a cvičit. Zdá se však, že stahování zpomaluje, což koreluje s obecným znovuotevřením ekonomiky v souvislosti s probíhajícím zaváděním vakcín. Podle dřívějších předpokladů by se růst zaznamenaný v oblasti chytrých telefonů mohl zastavit, jakmile bude pandemie pod kontrolou.

Výdaje a stahování jsou také v souladu s rostoucím využíváním mobilních zařízení při provozování podniků. S rostoucí penetrací chytrých telefonů většina podniků využívá tato zařízení k nabízení různých služeb. Je pozoruhodné, že podniky, které se zaměřují na mobilní zařízení, si pravděpodobně udrží náskok před konkurencí. Například bankovní a investiční služby se stále častěji objevují prostřednictvím mobilních aplikací, což spotřebitelům poskytuje tolik žádané pohodlí. 

Kromě toho výdaje v obchodě App Store zůstávají již dva roky výrazně vysoké, ale Google Play ztrátu pomalu dohání. Rozdíl lze mírně přičíst míře rozšíření obou operačních systémů. Například počet stažení v obchodě Play je vyšší vzhledem k tomu, že systém Android vyžívá více lidí, a to hlavně díky výrazně dostupným cenám. 

Za zmínku stojí, že příjmy App Store mohou být ovlivněny roztržkou mezi společností Apple a vývojáři. Společnost čelila několika antimonopolním žalobám zejména kvůli kontroverznímu 30% proviznímu poplatku pro vývojáře.

Růst mobilních her 

Mobilní hry jsou segmentem, který v uplynulém roce poháněl sektor chytrých telefonů. S karanténou se spotřebitelé obrátili k mobilním hrám jako k prostředku zábavy a trávení volného času. Poptávka přiměla většinu vydavatelů k větším investicím do mobilních her a využívání vylepšení, jako je přenesení konzolových zážitků do chytrých telefonů. 

S poptávkou po mobilních hrách vydavatelé také zkoumali různé způsoby zpeněžení různých titulů, jako je umožnění alternativních způsobů plateb, například kreditních/debetních karet, přímé fakturace u operátora a používání populárních digitálních peněženek. 

Spolu s měnícím se chováním spotřebitelů se v souvislosti s rostoucím rozšířením chytrých telefonů a internetu pravděpodobně zvýší i počet stažení mobilních aplikací a útraty za ně. Navíc existuje potenciál pro zvýšení výdajů a stahování, protože vývojáři se zaměřují na nabídku aplikací pro chytré telefony nižší a vyšší třídy, aby pokryli všechny demografické skupiny.

Zdroj: Burga